Voorbereiding

Update: 30.06.2019
Update: 06.07.2019

Na schitterende vakanties in 2014 en 2015, bleef ik maar heimwee hebben naar Alaska.
Kan dat wel heimwee ? Of is het eerder zoals ze in het Duits zeggen Fernweh ?

Aangezien ik deze zomer alleen op vakantie ga, heb ik het voordeel om ook alleen te mogen kiezen.
Duuuusss, ik heb niet lang moeten nadenken voor een volgende bestemming.
Het wordt weer de grootste staat van de USA : Alaska !

verhouding Alaska tov rest van USA
verhouding Alaska tov Europa

Ik wist precies wat ik wilde dus de planning was snel klaar. Het helpt natuurlijk ook dat ik er al was.

Het wordt een niet standaard bezoek aan Alaska. Dit komt omdat ik op enkele plaatsen langer wil blijven en iets minder dagen te besteden heb.
In deze reis ga ik niet naar Kenai Peninsula (met Seward en Homer). Bij een standaard bezoek aan Alaska vind ik wel dat dit er altijd in moet zitten.

In september 2018 heb ik mijn vluchten geboekt, weer rechtstreeks bij Icelandair. Extra voordelig omdat ik ook mijn voucher heb kunnen inleveren (die ik kreeg omdat we vorige zomer één van onze koffers veel te laat kregen).

Ook de huurauto heb ik vastgelegd in september 2018.
De tarieven waren verschrikkelijk hoog maar dankzij een waardevolle tip heb ik toch een mooi tarief gevonden. De auto komt van Hertz maar geboekt via Happy Tours.
Daarna de prijzen nog opgevolgd maar er kwam geen voordeliger tarief voorbij.

Aan de invulling per dag wordt nog (druk) gewerkt.

Van 7 juli tot 26 juli 2019 trek ik er dus in mijn eentje op uit.
Maar ik weet zeker dat ik weer een fantastische reis ga beleven.


Update 30.06.2019
Het heeft lang geduurd maar eindelijk is het roadbook klaar!
Je kan het terugvinden op de pagina 'Roadbook'


Update 06.07.2019
Wat een dilemma's.
In 2014 veel regen en niet zo warm, in 2015 minder regen en ietsje warmer, maar nu, hittegolf in Alaska met temperaturen van +30°.
Dus heb ik nog maar snel enkele iets meer zomerse spullen ingepakt.
Volgende bericht zal ik posten uit Alaska.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten