Nabeschouwing

Gepubliceerd: 28.07.2019
Update: 08.12.2019

De reis van dit jaar was erg rustig wat rijden betreft. In totaal reed ik 'maar' 2.523 km.
Ik ging wel 1 keer een heel eind heen en terug met de bus (Denali) en vloog heen en terug naar Wrangell St Elias NP.

Het was dus mijn 3de bezoek aan Alaska. Zelfs na 3x kon ik mijn dagen prima vullen en werd ik nog vaak overdonderd door de uitgestrektheid rond je heen. En dan zijn er nog de natuur, de bergen, de dieren, de vriendelijke mensen, ...
Ik weet zeker dat dit niet mijn laatste Alaska reis was. Binnen enkele jaren keer ik terug.

Het alleen reizen is me bijzonder goed meegevallen. Ik heb veel erg leuke mensen ontmoet en oude bekenden terug gezien.

Meeste indruk: de lynx die ik in Denali zag
Hoogtepunt 1: zien van de berg Denali
Hoogtepunt 2: bezoek aan Wrangell St Elias NP
Vervelendste: de duizenden muggen zodra je in de buurt van water was

Binnen enkele weken ga ik de cijfertjes nog toevoegen.
(hopelijk echt binnen enkele weken en niet zoals vorige keren met een half jaar vertraging)

Eens ik op het werk wat bijgewerkt ben en de foto's uitgesorteerd heb, zal ik hoe ik tijd heb de berichten updaten en bijvullen. De berichten zet ik dan ook in chronologische volgorde.
Er zullen ook nog wat verbeteringen en aanvullingen aan het roadbook volgen.

Mijn excuses voor het achterlopen met de verslagen. De wifi in de Kennicott Glacier Lodge was erg traag. Ik heb 1x geprobeerd om foto's te uploaden en dat duurde de hele avond en nacht.

Voor al wie meelas, hartelijk bedankt om me te volgen.


Update 08.12.2019:
Ietsje later dan ik had gewild maar niet zo laat als vorige keer. Hier zijn de cijfertjes.
Zoals ik eerder al meldde, dit was geen standaard reis.
In totaal reed ik 1568 mijlen (2.523 km). Dit is veel minder dan op andere reizen maar ik ben 2x 3 nachten zonder auto op pad geweest.
Aan benzine gaf ik 230,30 $ uit. De prijs stond redelijk hoog in juli.
Voor eten, drinken, boodschappen, de was, inkom musea, parkeerkosten kwam ik uit op een daggemiddelde van 55,08 $. (Dit is dus zonder excursies, kleding, souvenirs.)
Het daggemiddelde is veel lager dan andere jaren maar ik heb 2x 3 dagen gehad waar alles in het pakket inbegrepen zat.
Voor de kosten voor de overnachtingen reken ik 12 nachten. De overige 6 waren in all-in pakketten. Het gemiddelde voor 12 nachten bedroeg 151,73 $ per nacht (dit is per kamer, inclusief taksen).

Alaska is duurder dan de lower 48 voor excursies en overnachtingen. Prijs in restaurants en winkels is vergelijkbaar met de rest van de USA.

Uiteindelijk is de blog nu helemaal up-to-date !
Er zijn wat foutjes verbeterd, zowel op de blog als in het roadbook.
De aangepaste/verbeterde versie staat op de pagina 'Roadbook'.


2 opmerkingen:

  1. Heel fijn om je reis mee te lezen, en fantastisch dat je zo alleen op pad bent gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen